Wójt Gminy Zgorzelec
ul. Kościuszki 70
59-900 Zgorzelec
NP.6220.1.3.2024/9                                                                                                     
 Zgorzelec, dnia 05 listopada 2024 r.
 
 
 
OBWIESZCZENIE
Wójta Gminy Zgorzelec
o wszczęciu postępowania administracyjnego
 
   Wójt Gminy Zgorzelec, na podstawie art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) oraz art. 73 ust. 1 i art. 33 a, art. 75 ust. 1 pkt 4, w związku z art. 33 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112),
zawiadamia,
 
że w dniu 05 listopada 2024 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne  na wniosek złożony przez Pana Jakuba Sochoń - Prezesa Zarządu Spółki, umocowanego do działania na rzecz Spółki Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Łużyckiej 3, 59-900 Zgorzelec, uzupełniony w dniu 28.10.2024r., w sprawie wydania decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia polegającego na: „Zbieraniu odpadów w budynku przeznaczonym do magazynowania odpadów zlokalizowanym na terenie Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych (zakład nr 2) na dz. nr 49/7, Obr. Jędrzychowice, gm. Zgorzelec”, jako przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, w myśl § 3 ust. 1 pkt 83 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.).
W związku z powyższym, zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 9 i 10 kpa, w nawiązaniu do art. 33 ust.1 ustawy ooś, ponieważ przedmiotowe postępowanie wymaga udziału społeczeństwa informuję, o możliwości zapoznania się z zebranymi dokumentami sprawy w Wydziale Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Gminy Zgorzelec,  ul. Kościuszki 70 (pokój nr 5, w godz. od 800 do 1500, tel. 75-77-214-31), jak również składania uwag i wniosków dot. przedsięwzięcia w tut. urzędzie w terminie 30 dni od dnia doręczenia niniejszego obwieszczenia.
Dodatkowo, informuję, że decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedmiotowego przedsięwzięcia, wydaje Wójt Gminy Zgorzelec, po uzyskaniu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zgorzelcu oraz organu właściwego do wydania oceny wodnoprawnej tj. Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, a wnioski do w/w organów skierowane zostały w dniu 05.11.2024 r.
Zgodnie z art. 35 § 5 k.p.a. do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. Zgodnie z art. 41 § 1 k.p.a. w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu; zgodnie z § 2 w razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
 
Wójt Gminy Zgorzelec
      /-/ Piotr Machaj
 
Informację podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie obwieszczenia:
  1. Strona internetowa Biuletynu Informacji Publicznej tut. urzędu www.bip.gmina.zgorzelec.pl
  2. Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy Zgorzelec.
  3. Tablica ogłoszeń w sołectwie: Jędrzychowice
  4. Do wiadomości: Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.
 
Sprawę prowadzi:Inspektor: Ewelina Szostak-Stawowa, Tel. 75  77  214