1. Miejsce załatwienia sprawy :
Nazwa Wydziału – Wydział Organizacyjny
Numer pokoju – 24 | I piętro
Numer pokoju – 24 | I piętro
Wydział przyjmuje interesantów
w poniedziałki od godz. 7:30 do 17.00
w poniedziałki od godz. 7:30 do 17.00
we wtorki, środy, czwartki od godz. 7:30 do 15.30
w piątki od 7:30 do 14:00
Telefon – 75 77 214 49
Numery porządkowe ustala się dla budynków mieszkalnych innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych.
O ustaleniach zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
-
1. Dla budynku wybudowanego (ujawnionego w ewidencji gruntów i budynków), wniosek należy złożyć bez zbędnej zwłoki, dołączając kopię pozwolenia na budowę i pozwolenia na użytkowanie.
-
2. Dla budynku będącego w trakcie budowy wniosek można złożyć z chwilą rozpoczęcia budowy, dołączając kopię pozwolenia na budowę.
-
3. Dla budynku prognozowanego do wybudowania na terenach objętych miejscowym planem zagospodarowania terenu, które przeznaczone są pod budownictwo, wniosek można złożyć w każdej chwili, a w przypadku braku planów wniosek można złożyć z chwilą otrzymania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu wraz z kopią tej decyzji.
UWAGA!
Właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
2. Wymagane dokumenty:
Wniosek o nadanie numeru porządkowego wraz z kopią dokumentu, o którym mowa odpowiednio, w pkt 1 – 3.
Jeżeli wniosek dotyczy więcej niż jednego budynku lub sytuacja w terenie nie wskazuje jednoznacznie, któremu budynkowi ma zostać ustalony numer porządkowy (budynek nie jest ujawniony w ewidencji gruntów i budynków) – do wniosku należy dołączyć mapę lub szkic z ich lokalizacją i oznaczeniem lub kopię pozwolenia na budowę
3. Opłaty:
Czynność nie podlega opłacie skarbowej.
4. Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.
5. Pozostałe wskazówki, uwagi:
Wniosek można dostarczyć w jeden z następujących sposobów:
-
1. za pośrednictwem usług operatora pocztowego na adres:
Urząd Gminy Zgorzelec, Wydział Organizacyjny
ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec,
-
2. osobiście w Biurze Obsługi Urzędu Gminy Zgorzelec, ul. Kościuszki 70, 59-900 Zgorzelec,
-
3. drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAP na Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Gminy Zgorzelec: /ug_zgorzelec/skrytka
6. Termin załatwienia sprawy:
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Gminy Zgorzelec ich nazwy.
7. Podstawa prawna:
Art. 47a Ustawy z dnia 17 maja 1989r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
8. Załączniki:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego
Klauzula RODO